onsdag 22. august 2012

Blodmel

 
Æsj nå har rådyrene nok en gang vært å forsynt seg godt av rosehagen min. Denne gangen har de også spist av syrin horensiaen. Er jo en stund siden jeg strødde blodmel rundt alle blomstene mine. Regnet har nok skyldt det bort. I dag har jeg laget en blanding med 1 liter vann, 3 korker salmiak og 2 dl blodmel. Jeg dyppet så biter av oasis i blandingen satte de så på en blomstrpinne og ha stukket de i jorden, en ved hver rosebusk. Vi får håpe det hjelper. Skal nok gjentas ganske ofte dette da.
Jeg får trøse meg med at de ikke spiser av klatrerosene mine.
 
I dag er det grått og trist men i går var det så nydeilg vær at vi tok turen til Sprostranden etter jobb. Over 20 grader i vannet. Til og med mor badet og det skjer ikke så ofte i Norge.
Ha en fortsatt fin uke.
Bianca
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren