søndag 9. juni 2013

Georginer


 
For en fantastisk helg. Nå har sommeren virkelig kommet og for å bli får vi håpe. Sol og varme, barnehageavslutning på stranden, Færderseilasen og besøk i Kongsberg hos gode venner. Herlig!
 
Nå spirer det og gror hos de aller fleste tenker jeg. Jeg er ute og inspiserer hver dag. Nå ser jeg at alle Georgineknollene har begynt å spire. Jeg har plantet 16 forskjellige typer i bedd og potter så det blir spennende å se hva som kommer opp hvor. De på bildene hadde jeg i fjor, men tok ikke vare på knollene. Ranunklene begynner også å spire og de fleste rosene har fått masse blader. Noen må jeg nok dessverre bytte ut. Dekket ikke til rosene i høst og vinteren var jo lang og kald, men men. Sånn er det jo bare. De fleste har jo klart seg.
 
Plommetreet har fått masse blader og Kirsebærtreet har avblomstret og fått blader. Epletreet ser litt stusselig ut. Det er knopper og blader på det, men ikke mye. Alle de 3 magnoliatrærene har fått masse blader. Det ene hadde en blomst i mai, men det ble med den ene første året. Syrintreet og syrinhortensiaen har også fått masse blader.
 
Hekken begynner å komme seg. Var veldig redd for den er stund. Den ble jo plantet i fjor og har blitt spist på av rådyrene i vinter. Men det ser ut til at de aller fleste plantene har klart seg. Jeg hadde livreddning i løpet av uken, med luking, ny jord og gjødsling. Håper det blir bra. Tenkte å dekke med bark også for å hindre ugress og gress. Gresset vi plantet ved terassen for litt siden begynner å bli bra. Dette er så spennende.  Det er min andre sommer i huset og første gang jeg får se resultater av fjorårets jobbing. Da så jo hagen veldig uferdig og lite frodig ut på våren.
 
Ha en fin uke og nyt solen de ettermiddagene og kveldene der kan.
 
Bianca
 
 




2 kommentarer:

  1. Hei
    Kjempe fin Dahlia blomstring hos deg. Det var ikke alle knollene min, som hadde overlevd vinteren. Jeg får nyte dem jeg har.

    Veldig fin blogg du har! Vivi

    SvarSlett
  2. Takk for det! Får håpe de du har blomstrer fint.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren