mandag 17. juni 2013

Sommerblomster


 
 
Hei og for en fin start på uken. Knallvær. Det var jo ikke kaldt på morningen engang. Deilig. Nå kan man vel si at sommeren endelig har kommet. Forhåpentligvis for å bli. På fredag kjøpte vi ny gressklipper, batteridrevet og gud så herlig. En helt ny opplevelse å slippe ledningkaos. Nå blir det vel nesten krangling om hvem som skal klippe hihi.
 
Venter i spenning hver dag på at det skal blomstre. De spanske margerittene har vokst seg veldig store, georinene er på vei og det er også ranunklene. Noen roser har fått knopper så jeg er så spent. Måtte plante 3 nye klatreroser  da det kun var en som overlevde vinteren. Kjøpte nå 3 new dawn da det var en new dawn som overlevde vinteren. Hadde 2 typer i fjor, men den hvite ble bare stor og fikk ingen knopper så da valgte jeg å gå for New Dawn. Den blomstret masse i fjor og fikk flotte knopper og fine blomster. Det stod også på den at den var hardfør så da må jeg dekke de til i høst og håpe de holder seg til neste år. Jeg dekket ikke til noen av mine roser i fjor, men allikevel har nesten alle klart seg. Klatrerosene mine har jeg i kasser så de er jo ekstra utsatt.
 
Krypmisplene har blitt grønne og fine og har fått hvite blomster. De har strekt seg bra utover. Den nederste plantet har også fått hvite blomster. Er usikker på hva den heter, fikk litt av moren min i fjor. De har hatt denne på sin tomt i alle år og den er en veldig fin bunndekker. Den sprer seg fort og bare siden i fjor har den blitt 3 ganger så stor.
 
Ha en fin uke i solen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren