mandag 16. september 2013


 
Da var det mandag og i dag merket man virkelig at det var høst. Mørkt i morges, regn og veldig kaldt. Jeg har på meg støvler og regnjakke og trodde jeg var godt kledd, men da jeg stod og ventet på bussen tenkte jeg å det hadde vært godt med et skjerf. Vel det er egentlig helt greit at høsten er her. På fredag ryddet jeg litt ute i hagen. Kastet noe pjuskete sommerblomster og pyntet med litt høstblomster. Denne oransje planten over har mange navn Physalis alkekengi, Japanske lykt, Kinesisk lykt. Morsomme er de ihvertfall. Har foreløpig plantet den i en potte, men skal plante den i beddet etter hvert. Det er en staude som kommer igjen hvert år og på høsten får den disse fine lyktene/lanternene. De er veldig fine å tørke og bruke til bordpynt. Ellers har jeg plantet litt lyng  her og der og en pernettya. Det er vel stor set det som funker her i landet.
Ha en fin uke og nyt høsten.
 
Bianca
 
 
 
 
En annen type lyng
 

 
Pernettya


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren