lørdag 18. august 2012

Roser


Deilig med helg. I dag har det vært regn og vi har vært inne nesen hele dagen. Var bare en liten tur ute i hagen for å se på blomtene min. Rosene har fått mange nye knopper og det er så moro. Jeg bare elsker roser. Bambi har holdt seg borte etter at vi strødde blodmel rundt alle plantene våre.
Legger ved bider av rosene mine. Over Queen Elisabeth. Denne har jeg to av. De er rosa og blir veldig store.

Peer Gynt rose. Denne rosn er gul med rosa kanter. Som der ser av bildet under endrer den fager med tiden. Bilde over og under er faktisk samme rose.



Nostalgie Tofarget rose i kremhvit og rød. Denne ble dessverre aldri større enn dette da Bambi spiste den opp.


Picadilly. Dette er også en tofarget rose i rød og gul. På disse bidene ser den rosa ut, men heller ikke denne fikk stå i fred for Bambi.



Dronning Ingrid. Stor blomst i fargen orange.


Dette er en Blue girl rose. Den er  lilla og veldig vakker. Den har fått mange knopper, gleder meg til de springer ut.




Klatrerose Snow Princess. Den har hvite blomster. Jeg ha to av denne, men ingen av de ha fått knopper i år. Mulig de ikke får knopper det første året. De har uansett blitt veldig store og dekker muren bra allerede.


 Klatrerose New Dawn. Denne har jeg også to av. Den ene har hele 14 kopper og den andre kun 1. Blomstene blir rosa. Disse har ikke blitt like voldsomme som Snow Princess.


I tillegg til disse rosene har jeg en Peace som blir rød/gul, en Pascali som er hvit og en rød som jeg dessverre ikke har navnet på da lappen har forsvunnet.Tror det kan være Erotica, men er usikker. Disse har jeg enda ikke fått gleden av å se enda da Bambi spiste koppene. Alle rosen bortsett fra klatrerosen er stikroser.
Ha en fortsatt fin helg. I morgen blir det sol.
Bianca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren