søndag 26. mai 2013

Sol og varme


 
Da var det mandag og regn, men etter en så fantastisk helg gjør det ingenting. Fikk 3 pakker fra Bakker-Norge på onsdag og har plantet som en gal. På tirsdag plantet jeg skjærjasmin hekk i sprutregn. Den blir en fin vegg mellom rosebuen og huset. Heldigvis hadde min fantastiske mann og en kamerat allerede gravd en renne for meg så det var bare å sette plantene i hullet og fylle på med jord. Jeg ble gjennomvåt på den halvtimen jeg holdt på. Men hagearbeid er jo så gøy så det gjør jo ikke noe å bli våt hihi.
 
På torsdag plantet jeg 15 stk georginer alle forskjellige typer, peoner, hortensia, flammende høstfloks, lavendel, petunia, blåvinge, ranunkler og noen veldig søte kryproser Lucky fairy. Noe i bedd og noe i krukker. Gleder meg villt til å se hva som kommer opp. Nå har jeg ihvertfall de vakre tulipanene og perleblomstene å se på.
 
På fredag plantet jeg 9 roser, 7 stilkroser og 2 klatreroser. Klatrerosene i rosebuen og de andre i beddet mitt.
 
På lørdag var det dags for å inspisere beddet og det kommer blader på nesten alt. Det er bare noen få rosebusker som enda ikke har fått blader, men det er jo fortsatt tidlig. Planen var vel å fjerne stein som ble gravd opp i rennen til jasminhekken og så slappe av, men så bestemte Mikael seg for at han ville ordne gangstien ved terrassen og da sier jo selvfølgelig ikke jeg nei. Her var det veldig ujevnt og masse leire og småstein. Veldig stygt helt enkelt. Vi har nå lagt steinen vi gravde opp som en kant langs hekken, fyllt på med masse jord og plantet gress. På sikt vil vi ha noen tråkkheller her. Det blir nok veldig bra.
Så som dere sikker skjønner var jeg ganske så støl på lørdag kveld.
 
Da søndagen kom var det bare å slappe av å nyte det helt nydelige sommerværet. 28 grader i solen og skyfri himmel. Bassenget kom frem og hagesprederen var i gang. Herlig for store og små!
 
Ha en fin uke!
 
Bianca
 
 

 
Tulipan med en veldig uvanlig farge.
 

 
 
Noe av beddet mitt.
 

 Gangsti ved terrassen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren